Madeleine Löfdahl

Uddannelsesmæssig baggrund og musiskvirke

Madeleine er uddannet klassisk pianist og klaverpædagog ved Syddansk musikkonservatorium i Odense og ved Musik und kunst privatuniversität der stadt Wien. Hun aflagde sin kandidateksamen i 2021.
Hun har optrådt som solist, kammermusiker og operapianist i forskellige opsætninger som festivaler, koncertserier og CD-indspilninger.
I klaverspillet fokuserer hun på at have en sangbar klang og prøver at få det mest mulige ud af klaverregisteret. Hun glædes meget over at få spille sammen med andre musikere.
Madeleine har flere års erfaring med at undervise i klaver i alle aldre, fra små børn til voksne.

Særligt fokus
Hos Madeleine er fokus i undervisningen at skabe en tryg og lærerig undervisningssituation, hvor hun altid møder eleven der, hvor vedkommende er. Det er vigtigt for Madeleine både at finde elevens glæde ved musikken og drivkraften hos hver enkelte elev. Hun glædes meget over at se udvikling hos sine elever og prøver at hjælpe med at sætte gode mål for undervisningen. Hun vil også gerne opfordre til at lade klavereleverne spille sammen, da det styrker samhørigheden og bidrager til at skabe sjove og positive øjeblikke.

Underviser i:

• Klaver/keyboard