Instrumenter og sang
Hel eller delvis friplads - for børn og unge indtil 18 år
Suzuki violin
I undervisningen lægges der vægt på positivitet, leg og nærvær. I processen med at beherske instrumentet, øver eleven sin finmotorik og evner som udenadslære, koordinering og
koncentration.
koncentration.
Det er en fordel at starte tidligt på instrumentet - Gerne i førskolealderen. Metoden er oplagt til opstart for de 4-6 årige.
Suzuki-metoden er udviklet af den japanske violinist Sinichi Suzuki, der fandt inspiration i barnets naturlige evne til at tilegne sig modersmålet – blot ved at lytte, efterligne og gentage.
Forældrenes rolle
Forældrene spiller en meget vigtig rolle, særligt ved helt unge elever. Det forventes at forældre deltager i undervisningen og som hjælpelærer hjemme mellem timerne.
Forældrene spiller en meget vigtig rolle, særligt ved helt unge elever. Det forventes at forældre deltager i undervisningen og som hjælpelærer hjemme mellem timerne.
Eleven skal have en notesbog med. Her noterer vi øvepunkter og ”lektier” ved timens slutning.
Fællestimer
Fællestimer/ holdundervisning og en lige så vigtig del af Suzuki-metoden som den ugentlige
soloundervisning. Fællestimer giver selvsagt andre muligheder end soloundervisning -
og vil bidrage til et godt miljø, nye venner og samarbejder.
Fællestimer/ holdundervisning og en lige så vigtig del af Suzuki-metoden som den ugentlige
soloundervisning. Fællestimer giver selvsagt andre muligheder end soloundervisning -
og vil bidrage til et godt miljø, nye venner og samarbejder.
Soloundervisning er 20 min og fællestimer 30 min hver uge.
Instrument kan lånes fra musikskolen.
Hør mere om Suzuki fællesundervisning og sammenspil: https://youtu.be/k1PrBQJfFcg
Hør mere om Suzuki violin:https://youtu.be/qhSEgGb_vL0
Undervisningsdag onsdag