Instrument/fag
trommer-slagtøj, sammenspil, musikskoletimer, værksted, bandværksted

Kontaktoplysninger
mail     rbunnage.here@gmail.com
mobil   2659 1303

Undervisningsdage
onsdag, torsdag

Ansat siden
1998

Uddannelsesmæssig baggrund

  • Uddannet ved Det Rytmiske Musikkonservatorium i Kbh 1993 med trommer som hoved-instrument.
  • Har oprindeligt både en ”klassisk og jazzisk” musikopdragelse og har bl.a. modtaget tromme-og slagtøjsundervisning af Bent Lylloff (Det Kgl. Kapel), – Ed Thigpen (Oscar Peterson Trio) – og Aage Tanggaard (Svend Asmussens Orkester). Har altid løbende været inspireret af alverdens forskellige musikstilarter.
  • Aktiv som instrumental-lærer/underviser og udøvende musiker siden jeg var 13 år i 1977 og har siden da optrådt med div. orkestre/bands til koncerter og div arrangementer, både i Danmark og i udlandet. Stilmæssigt omfatter musikken alt fra Rock og Pop til Jazz, især Swing-Jazz, Funk og Latinamerikansk musik.
  • Begyndte at undervise som instrumental-lærer i musikskole-regi fra 1980 og har siden da været ansat ved div. Musikskoler rundt om i Kbh og Sjælland, bla. Skt Annæ Gymnasiums MGK-linie 1991-1998. Meget lang erfaring i at undervise både børn og voksne på alle niveauer.

Særligt fokus

  • Som underviser tager jeg udgangspunkt i dig, dit potentiale og hvad det er du gerne vil med musikken/trommerne.
  • Vi træner puls-fornemmelsen. En solid puls-fornemmelse er nemlig grundlaget for at bygge en rytme op og få det til at ”swinge” – uanset hvilken musik-genre der er tale om.
  • Både arme og ben skal jo arbejde sammen når man spiller på trommesæt – derfor er det vigtigt at træne koordinationen mellem arme og ben. Vi træner div rytmer på trommesæt.
  • Hvad er det der karakteriserer de forskellige musik-genrer – sådan rent tromme-mæssigt? Vi lytter til musikeksempler som både du/I har valgt – og som jeg vælger. Det kunne være fra Youtube eller lign.. Sammen prøver vi at lytte os frem til de detaljer i musikken/rytmen som er karakteristiske for netop den stil som musikeksemplet indeholder. Næsten al musik er bygget op af forskellige periode-sekvenser. Vi vil arbejde med periode-fornemmelse, klang og dynamik, dvs. forskellige ”sounds” og lydstyrker.
  • Noder er musikkens skriftsprog – Ligesom bogstaver er ordets skriftsprog. Derfor er det naturligt at du/I også lærer at læse og spille efter noder.
  • At spille musik er død-sjovt! – selv om det nogen gange også kan være alvorligt. Når man spiller i et band eller orkester skal man kunne stole på hinanden og lytte til hinanden. Vi skal først og fremmest ha’ det SJOVT, både når vi taler solo-undervisning og sammenspil.